Get Out

режија: Jordan Peele

Обожавам кога некој хорор филм ќе ме начека неспремен и ќе ми удри заушка. За мене реперот за хорор заушки беше и останува Roman Polanski. Во неговата апартманска трилогија (Repulsion, Rosemary’s Baby и Tenant) никогаш не знаеш кога ќе се смееш, кога ќе се депримираш, а кога ќе се заледиш од страв. Get Out го копира стилот на Polanski, но заушката што ја удира е со уникатна северноамериканска фалца.

GO

Chris (Daniel Kaluuya) е фотограф кој ветува, од скоро вљубен во шармантната Rose (Allison Williams). Двајцата се подготвуваат да заминат на викенд кај родителите на Rose, но на Chris му е малку непријатно што Rose сè уште им нема кажано дека дечко ѝ е црнец. Кога ќе стигнат таму, нелагодноста почнува да расте. Братот на Rose кога е пијан има црнечки фетиш, татко ѝ ужива да зборува за црн(ечк)и работи, а мајка ѝ (Catherine Keener во уште едно оригинално издание) сака да го хипнотизира Chris.

Работите ќе станат многу понелагодни кога низ куќата ќе почнат да дефилираат и други, навидум либерални белци, кои се трудат да го видат светот низ очите на Афроамериканец, но и црнци во кои Chris не успева да најде сродна душа. До крајот на филмот режисерот и сценарист Jordan Peele (кому ова му е прв филм после успешна кариера како комичар) ќе успее да го разоткрие расизмот и во Chris, и во фамилијата на Rose, па дури и во самите нас.

Најдобрите хорор филмови често содржат силен социјален коментар. Да, драми како Moonlight можат да играат на расната карта и да освојат награди оти разбиваат стереотипи и табуа. Но по пат картата губи на свежина, оти најчесто е избледена копија од некој постар (и подобар) шпил. Кога филм како Get Out ќе почне да игра на таа карта, тогаш бидете сигурни дека картата ќе биде скината, згазена, запалена, и потоа повторно извадена цела и неизвалкана, најчесто од зад увото на некој добронамерен но наивен антирасист.

Кантар МК

Европската вожња на скопската линија
Кон фестивалот Cinedays 9-19 ноември

24.11.2017

Од 9 до 19 ноември, во организација на Младинскиот културен центар се одржа 16-то издание на меѓународниот фестивал на европски филм Cinedays. Овогодинешното мото на фестивалот ...

21.11.2017

На затворањето на „Синедејс“ во неделата се случи македонската премиера на „Исцелител“, дебитантското остварување на режисерот Ѓорче Ставревски, кој по долгогодишна работа на ова негово ...