| Дискурс |

Судбинските обриси околу „Карл Либкнехт“

Кон збирката раскази „Кога си заминав од Карл Либкнехт“ од Лидија Димковска во издание на Или-Или, 2019

Големиот Вилијам Шекспир во еден од своите бесмртни стихови кажал дека: „Не е на ѕвездите да ја чуваат нашата судбина, таа е во нас и [...]
Постмодерна „дел арте“ конспирација

Кон претставата „Лоренцачо“

„Лоренцачо“ е една од најпознатите пиеси на Алфред де Мисе, франацуски поет и драматичар, еден од зачетниците на францускиот романтизам, автор чии дела се поливалентни [...]
Документ и бајка

кон документарно-играниот филм „Небеска тема“ приказна за Влада Дивљан

Моите животни текови последните две години во месец мај ме водат во Белград, работно. И гледај случајност, постживотните текови на Влада Дивљан исто така го [...]
Концептуалистичкиот женски бунт

Кон 64-то издание на Стерииното позорје

Многу е индикативно што сега, добро познатото Стериино позорје кое во веќе исчезнатата Југословенска федерација беше најголем репрезент на современата домашна драма, во последните свои [...]
Помалку е повеќе

за музичкиот свет на Крсте Роџевски

Кон крајот на минатата година, поточно, на 19 декември, во „Винил“ се одржа промоцијата на новиот албум на Кристо (Крсте) Роџевски насловен „The Rabbit and [...]
Имате ли вие дома?

кон концертната промоција на албумот „Devotion“ од Мухамед Ибрахими

Во предвечерјето на евровизиската халуцинација на која ќе биде подложена речиси целата македонска нација, сметајќи дека ги достигнала врвните дострели во поновата музичка историја, во [...]
Надигрување на слободата

кон претставата Калигула на Еимунтас Некрошиус во изведба на „Театарот на Нациите“ од Москва

Калигула од Albert Camus режија Эймунтас Някрошюс изведба Театр Наций Москва Улоги: Евгений Миронов, Мария Миронова, Игорь Гордин, Евгений Ткачук Секојаавтократија се базира, и што е најопасно [...]
Неизлечивата параноја на Роман Полански
Филмографијата на Роман Полнски изгледа како сите 23 филмови да ги правеле неколку режисери. Таа креативна подвоеност е синдром кој го имаат многу малку од [...]
Никој веќе не се плаши од мартовските иди

Кон „Јулиј Цезар“ на Националниот театар од Лондон во режија на Николас Хајтнер

„Јулиј Цезар“ е најактуелната Шекспирова трагедија во овој турбулентен дваесет и први век. Хипокритичната борба против т.н. автократија е бесмртна тема која во политичките контексти [...]
Зошто му веруваме на Питер Брук
Највлијателниот режисер на дваесеттиот век Питер Брук го опчини театарот со густината на невидливоста меѓу трите ѕидови. Многу драматурзи и режисери се навраќале на едноставноста [...]
103-те албуми на Васко Атанасоски

[избор 25-1]

25. Agnostic Front Victim in Pain |1984| Вака сè треба да звучи и изгледа кога си хард кор и живееш за хард кор. Татковците на Њу […]

103-те албуми на Васко Атанасоски

[избор 50 – 26]

50. Boards Of Canada “Geogaddi” |2002| Постапокалиптична музика, се разбира направена од пророците на преживеаните. Овие врвни шкотски тумачи ми се имаат најдено многу пати […]

103-те албуми на Васко Атанасоски

[избор 75 – 51]

75. Мизар”Мизар“|1988| Почнав да излегувам во скопските андерграунд кругови во годината кога Мизар се распаднаа. Дваесет години подоцна кога со Бернејс почнавме со турнеи немаше […]

Пулицер за Кендрик Ламар?

Секогаш кога зборуваме за голема награда каква што е Пулицеровата скоро и да не ги коментираме композиторите кои ја добиле оваа престижна награда. Се чини […]

103-те албуми на Васко Атанасоски

[избор 103 – 86]

Не е лоша работа топ избор ама реално е многу тешка и неблагодарна! Сè е супер тоа кога едно 2-3 недели ќе се опседнеш со […]

Вива ла Револусион

Лула се појави како фантом во подрумската просторија во куќата на Спајк. Договорени беа да пушат некоја убица трава таа вечер. „Рецепторите на трн-оф бебо, […]

Супермен на „Гол ручек“

Фрагментаристичката маскарада на Вилијам С. Бероуз и дискретниот рецитирачки глас на Лори Ендерсон широко ги отвораат вратите на американскиот пост-структурализам кој е со светлосни години […]

Лудите дијаманти со атомско срце

Со години ми тлее во глава прашањето: „Дали „Пинк Флојд“ се музички футуристи? И колку филозофската детерминираност на минатото ги инспирирало да ги создадат тие […]

Хамлет меѓу Апдајк и Шекспир

За интерпретацијата на Џон Апдајк на митот за Хамлет во романот „Гертруда и Клаудиј“

Вилијам Шекспир ги градел своите бесмртни трагедии од сублиматите на митовите што го возбудувале неговиот драмски и книжевен талент. Приказната за Хамлет е цивилизациска парадигма, […]

Copyright: Антрополошка мигрена на Умберто Еко

Кон „плагијаторските“ сублимати во романите „Фукоовото нишало“ и „Прашките гробишта“ на Умберто Еко

Умберто Еко во отровните мисли на Симоне Симонини ни предлага една вознемирувачка студија за фалсификувањето. Самата помисла дека плагијаризмот е правен престап, ние имаме импулс […]

Книжевната инсомниа на Мураками

Постсимболистичка вивисекција на ликовите на Мураками во романите „Кафка на брегот“, „1Q84“ и „Безбојниот Цукуру Тазаки“

Харуки Мураками во светот на маѓичниот реализам се фрла со голем ризик да се удави во неговите длабочини. Но, брановите на персонификантните тиради на кои […]

Аудио-визуелна фарса во еден чин

„И коњите ги убиваат зар не!?“ 3Д Мапинг шоу

Квалификативите кои однапред го оправдуваат промашениот концепт се веднаш препознатливи уште во најавата за проектот „И коњите ги убиваат, зар не!?“ Телевизиската реклама и флаерот […]

Сечилото што ја дели среќата од меланхолијата

Кон „Орландо“ на Вирџинија Вулф

Родовиот супститут во „Орландо“ на Вирџинија Вулф е зовриено социјално тенџере кое за жал прекипело дури сега – скоро сто години по издавањето на овој […]

Просторно забрзување на книжевната метагенеза

Дејвид Мичел VS. Вилијам Фокнер

Кога ќе помислам на духовното шпартање на Дејвид Мичел низ земјината топка осцилирајќи со неговите реторички гимнастики меѓу Окинава и Лондон, меѓу Шкотските периферии и […]

⥄_11: Обезмоќената (?) култура

„Да го смените Роберт Алаѓозовски, единствениот министер за култура досега кој знае што е културата структурно (а не е само стручњак во некоја од нејзините […]

Почитувани читатели, Филмски град

Почитувани читатели/пријатели/филмофили, речиси три години по книгата „Филм.мкд“, што се закити со Државната награда за публицистика „Мито Хаџивасилев-Јасмин“ за 2015 година, решив да ја продолжам […]

Златното гомно

Беше тоа во далечната 2018 година кога светот сè уште спиеше и се делеше помеѓу Русија и Енглеска (ама не и биќе земја пролетерска), Сирија […]