| Дискурс |

Сјајот на компримираната импресија

Кон збирката раскази „50 раскази“ од Жил Менар/Живко Гроздановски

Жил Менар напишал десет збирки со кратки раскази. Одблесоци од неколку животи полни со желби, копнежи, матни и таинствени страсти, интерпретации на класични модели, чудни [...]
Во канџите на морализирањето

Кон „Човек, ѕвер и доблест“ од Луиџи Пирандело во продукција на Театар „Комедија“

„Човек, ѕвер и доблест“ е пиеса со која славниот дрматичар и прозаист Луиџи Пирандело ја одредува својата комедиографска аспирација – реторична и горчлива комедија. Не [...]
Раскажувачка епика и фатална искреност

Кон претставата „Без авторски права“

Милош Б. Андоновски во оваа претстава се одлучува за сè поинтересниот и помодерен раскажувачки театар чиј наплив од север сè повеќе го чувствуваме. Раскажувачкиот театар [...]
Преиспитување на силата

За поемата „Крале Марко по вторпат“ од Славчо Ковилоски

Во срцето на четиринаесеттиот век и големите страдања на Европа каде црната смрт покосила повеќе од 25 милиони луѓе и каде витештвото не можело да [...]
Човекот кој навистина паднал на Земјата
Дејвид Боуви остави ѕвездена прашина на овоземската површина и си замина онаму каде што најмногу сакаше, онаму од каде што и се приземји во филмот [...]
Ксенофобијата како хабитат

Кон претставата „Историја на насилството“ Томас Остермаер, Шаубун театар, Берлин

Автобиографскиот роман на младиот Едуар Луи раскрилува една социјална и политичка контраверза која иако наликува на веќе анализирана и видена, сепак е еден нов аспект [...]
Исповедните пулсирања на невообичаеното себеоткривање

Кон „Годишните времиња“ на Јулијана Величковска во издание на ОНВ Публикации

Она што во психологијата се нарекува sense memory веројатно во уметноста се преформулира како „флеш бек“ и тоа е една, и по Фројд, а (иако [...]
Моќта на неискажливото

Кон романот „Дневници на една љубов“ од Лилјана Пандева / ПНВ Публикации /

Марсел Пруст рекол дека „љубовта е простор и време измерени со срце.“ Неговата Сванова љубов е еклатантна најмногу заради својата епистоларност и покрај тоа што [...]
Светот не е луд, лудо е сè околу него

Кон монодрамата „Дневникот на лудиот“ од Н.В. Гогољ, режија на Ѓорѓи Ризески, а во изведба на Бобан Алексоски

Гогољ скоро најголемиот дел од своето творештво го посветил на малиот човек, на оној чиј живот виси на конец, на злата судбина наметната од контраверзите [...]
Отровот на вистината

Кон „Тартиф“, по Молиер, во режија на Игор Вук Торбица, Српски народен театар Нови Сад и Народен театар Сомбор

По завршувањето на оваа, по многу нешта комплексна интерпретација на Молиеровиот „Тартиф“ многу наврапито ми се наметна прашањето: која е вистинската причина заради која пред [...]
За политичките недоумици, миграциите и заедницата

Кон овогодинешното издание на Интернационалниот театарски фестивал „Битеф“

Овогодинешниот Битеф се одвива под мотото „Да ја почнеме љубовта од почеток“ и по тематските одредници некако потсетуваше на првите години кога на репертоарот на [...]
Отсутното јадро на присутноста

Кон романот „Некој бил тука“ од Николина Андова Шопова во издание на Темплум, Скопје, 2018

Контемплативноста има прагматична опсценост која инспирира, но создава чувство на лесен страв кој нè измачува повеќе од моментниот, силен отровен трепет на кој долго се [...]
Медените кромиди на Македокс

Фестивалска МакеДокс хроника

Со доделувањето на наградите заврши десеттото издание на Македокс. Осум врели августовски ноќи Скопје пулсираше со овој фестивал на креативни документарни филмови. И најдобар начин [...]
Бдеењето во мракот на Бекет и Џојс
Кога загледуваме некаква силуета во мракот предизвикан од ноќта или од изгасната светлина, тогаш тоа се некои наши замисли од кои се плашиме и од [...]
Експлозија на театарскиот минимализам

Кон претставата „Сè уште без наслов“ во режија на Томи Јанежич, Словенско младинско гледалишче

Експериментот во театарот е неопходен. Затоа и го нарекуваме театарска уметност. Осаменоста во досадната самобендисаност резултира со негово контамириање од дилентантизам криејќи се зад пластичен [...]
Судбинските обриси околу „Карл Либкнехт“

Кон збирката раскази „Кога си заминав од Карл Либкнехт“ од Лидија Димковска во издание на Или-Или, 2019

Големиот Вилијам Шекспир во еден од своите бесмртни стихови кажал дека: „Не е на ѕвездите да ја чуваат нашата судбина, таа е во нас и [...]
Постмодерна „дел арте“ конспирација

Кон претставата „Лоренцачо“

„Лоренцачо“ е една од најпознатите пиеси на Алфред де Мисе, франацуски поет и драматичар, еден од зачетниците на францускиот романтизам, автор чии дела се поливалентни [...]
Документ и бајка

кон документарно-играниот филм „Небеска тема“ приказна за Влада Дивљан

Моите животни текови последните две години во месец мај ме водат во Белград, работно. И гледај случајност, постживотните текови на Влада Дивљан исто така го [...]
Концептуалистичкиот женски бунт

Кон 64-то издание на Стерииното позорје

Многу е индикативно што сега, добро познатото Стериино позорје кое во веќе исчезнатата Југословенска федерација беше најголем репрезент на современата домашна драма, во последните свои [...]
Помалку е повеќе

за музичкиот свет на Крсте Роџевски

Кон крајот на минатата година, поточно, на 19 декември, во „Винил“ се одржа промоцијата на новиот албум на Кристо (Крсте) Роџевски насловен „The Rabbit and [...]
Имате ли вие дома?

кон концертната промоција на албумот „Devotion“ од Мухамед Ибрахими

Во предвечерјето на евровизиската халуцинација на која ќе биде подложена речиси целата македонска нација, сметајќи дека ги достигнала врвните дострели во поновата музичка историја, во [...]
Надигрување на слободата

кон претставата Калигула на Еимунтас Некрошиус во изведба на „Театарот на Нациите“ од Москва

Калигула од Albert Camus режија Эймунтас Някрошюс изведба Театр Наций Москва Улоги: Евгений Миронов, Мария Миронова, Игорь Гордин, Евгений Ткачук Секојаавтократија се базира, и што е најопасно [...]
Неизлечивата параноја на Роман Полански
Филмографијата на Роман Полнски изгледа како сите 23 филмови да ги правеле неколку режисери. Таа креативна подвоеност е синдром кој го имаат многу малку од [...]
Никој веќе не се плаши од мартовските иди

Кон „Јулиј Цезар“ на Националниот театар од Лондон во режија на Николас Хајтнер

„Јулиј Цезар“ е најактуелната Шекспирова трагедија во овој турбулентен дваесет и први век. Хипокритичната борба против т.н. автократија е бесмртна тема која во политичките контексти [...]
Зошто му веруваме на Питер Брук
Највлијателниот режисер на дваесеттиот век Питер Брук го опчини театарот со густината на невидливоста меѓу трите ѕидови. Многу драматурзи и режисери се навраќале на едноставноста [...]
103-те албуми на Васко Атанасоски

[избор 25-1]

25. Agnostic Front Victim in Pain |1984| Вака сè треба да звучи и изгледа кога си хард кор и живееш за хард кор. Татковците на Њу […]

103-те албуми на Васко Атанасоски

[избор 50 – 26]

50. Boards Of Canada “Geogaddi” |2002| Постапокалиптична музика, се разбира направена од пророците на преживеаните. Овие врвни шкотски тумачи ми се имаат најдено многу пати […]